جمعه 07 اردیبهشت ماه 1403
 

 به وبگاه مدیریت شیلات و امورآبزیان استان اصفهان خوش آمدید. *** با مصرف ماهی دو بار در هفته سلامتی خود را تضمین نمائید.   ***    مصرف آبزیان از سکته های قلبی عروقی جلوگیری می نماید.    ***    کشاورزی ، امنیت غذائی ، آرامش و امید

شعار سال 1400
  نظرسنجي
شما در طول یک ماه چند بار ماهی مصرف می کنید؟

 

تعداد جوابها : 897

یک بار : 12%
دو بار : 4%
بیش از دو بار : 3%
صفر بار : 81%

  ارسال  
  جستجو در اخبار
جستجو 

  اخبار مدیریت شیلات و امور آبزیان
RSS
 
09:57 --28/12/1402 --
حلول ماه مبارک رمضان و سال نو مبارک
نوروز 1403 بر همگان مبارک باد.
09:45 --28/12/1402 --
دومین گردهمایی و همایش آبزی پروری استان اصفهان
با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان و بخش خصوصی دومین همایش شیلات و آبزی پروری در استان اصفهان با حضور پرشور آبزی پروران ، مسئولین دامپزشکی شهرستان ها ، کارشناسان و رابطین شیلاتی در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار گردید.
09:40 --28/12/1402 --
بازدیداز مزارع آبزی پروری شهرستان چادگان
طی بازدید مدیرشیلات درروز پنجم اسفند ماه در شهرستان چادگان اصفهان ونشستی با مدیر جهاد کشاورزی و مسئول صنف کشاورزی موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
11:34 --24/11/1402 --
برگزاری جشنواره آبزیان در شهرستان سمیرم استان اصفهان در دهه مبارک فجر
دومین جشنواره آبزیان با شعار نقش آبزیان درسلامت وامنیت غذایی با پیگیری شیلات وجهاد کشاورزی شهرستان سمیرم در ایام دهه فجر برگزار گردید.
11:29 --24/11/1402 --
برگزاری میز خدمت
حضور مهندس عباسی مدیر شیلات استان در میز خدمت سازمان جهادکشاورزی روز جمعه مورخ 13 بهمن ماه
11:25 --24/11/1402 --
بازدید کارشناس شیلات و دامپزشکی اصفهان از نمایشگاه تخصصی شیلات بوشهر
طی بازدید کارشناس شیلات و دامپزشکی از نمایشگاه تخصصی شیلات بوشهر در دی ماه شرکت ها و کارخانجات خوراک اصفهان نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...
ورود |عضويت
1400/04/07

همكاري خوزستان و اصفهان در اجراي طرح جديد شيلات


همكاري خوزستان و اصفهان در اجراي طرح جديد شيلات مديركل شيلات خوزستان، طرح توليد گونه تك جنسي كپورمعمولي با مشاركت دانشگاه صنعتي اصفهان را طرحي قدرتمند كه منجر به افزايش توليد در واحد سطح خواهد شد مطرح كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران، جلسه اداره كل شيلات خوزستان و دانشگاه صنعتي اصفهان، در خصوص توليد گونه تك جنسي كپورمعمولي، با حضور توليدكنندگان، پرورش دهندگان و كارشناسان تخصصي به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد. فتح اله ابوعلي، در اين باره گفت: در راستاي اجراي تفاهم نامه همكاري سازمان شيلات ايران و دانشگاه صنعتي اصفهان، به منظور، استفاده از ظرفيت مراكز پژوهشي، در ارتقاء توان توليد و گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت، طرح توليد گونه تك جنسي كپورمعمولي در استان خوزستان اجرايي مي شود. وي، با اشاره به اهداف اجراي اين طرح بيان داشت: كپورمعمولي به علت بلوغ زودهنگام در شرايط اقليمي استان خوزستان و امكان تخم ريزي در استخرهاي پرواري، ممكن است منجر به كاهش توليد شود كه با اجراي اين طرح، دغدغه پرورش دهندگان مرتفع مي شود. مدير كل شيلات خوزستان، اين پروژه را قدرتمند و كمك كننده به افزايش توليد در واحد سطح دانست و افزود: مطالعات بسياري در اين رابطه انجام شده و پيشينه اين طرح در دنيا موجود است و بر روي برخي گونه هاي ديگر نيز اجرايي شده است. ابوعلي، خاطرنشان كرد: امروز نظرات متفاوتي در خصوص انتخاب گونه هدف (تك جنسي نر يا تك جنسي ماده كپورمعمولي ) مطرح شد و قرار است بررسي هاي فني و علمي بيشتر صورت پذيرد و بعد از تجميع نظر، روند اجراي اين طرح در مراكز خصوصي و دولتي آغاز مي شود. وي، در ادامه با اشاره به جنبه تجاري و اقتصادي اين طرح اظهار داشت: اينكه، اين همكاري و مشاركت چه ميزان بر افزايش توليد و بهبود درآمد پرورش دهندگان موثر خواهد بود نيز در حال بررسي است. مدير كل شيلات خوزستان، ، همكاري و آمادگي شيلات را در بخش خصوصي و دولتي اعلام كرد و گفت: اميدواريم اين پروژه با يك ديدگاه كاملا علمي و محاسبه شده در كوتاه ترين زمان ممكن و با كمترين هزينه به سرانجام برسد و فوايد آن در بخش توليد و پرورش قابل لمس باشد. به گفته ابوعلي، با توجه به تنش هاي آبي و خشكسالي در استان هر چقدر زودتر توليدپرواري را به اتمام رسانده قطعا راهكار مقابله با كاهش مصرف آب به ويژه در استان خوزستان خواهد بود. وي، در پايان تاكيد كرد: اين طرح جديد در ذائقه مصرف كنندگان تغييري ايجاد نمي كند و انتخاب كپورمعمولي به عنوان گونه هدف، باتوجه به بازار پسندي خوب اين ماهيان اقدام ارزشمندي است.
نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
  نظرسنجي
نظرشمادرموردسایت مديريت شیلات چيست؟

 

تعداد جوابها : 442

عالی : 44%
خوب : 21%
ضعیف : 29%
متوسط : 6%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 85
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 85

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 819824
Visitors بازديد هاي امروز: 112
Visitors بازديد هاي ديروز: 575

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/07 مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا