پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 

 به وبگاه مدیریت شیلات و امورآبزیان استان اصفهان خوش آمدید. *** با مصرف ماهی دو بار در هفته سلامتی خود را تضمین نمائید.   ***    مصرف آبزیان از سکته های قلبی عروقی جلوگیری می نماید.    ***    کشاورزی ، امنیت غذائی ، آرامش و امید

شعار سال 1400
  نظرسنجي
شما در طول یک ماه چند بار ماهی مصرف می کنید؟

 

تعداد جوابها : 263

یک بار : 40%
دو بار : 13%
بیش از دو بار : 11%
صفر بار : 35%

  ارسال  
  جستجو در اخبار
جستجو 

  اخبار مدیریت شیلات و امور آبزیان
RSS
 
09:57 --28/12/1402 --
حلول ماه مبارک رمضان و سال نو مبارک
نوروز 1403 بر همگان مبارک باد.
09:45 --28/12/1402 --
دومین گردهمایی و همایش آبزی پروری استان اصفهان
با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان و بخش خصوصی دومین همایش شیلات و آبزی پروری در استان اصفهان با حضور پرشور آبزی پروران ، مسئولین دامپزشکی شهرستان ها ، کارشناسان و رابطین شیلاتی در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار گردید.
09:40 --28/12/1402 --
بازدیداز مزارع آبزی پروری شهرستان چادگان
طی بازدید مدیرشیلات درروز پنجم اسفند ماه در شهرستان چادگان اصفهان ونشستی با مدیر جهاد کشاورزی و مسئول صنف کشاورزی موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
11:34 --24/11/1402 --
برگزاری جشنواره آبزیان در شهرستان سمیرم استان اصفهان در دهه مبارک فجر
دومین جشنواره آبزیان با شعار نقش آبزیان درسلامت وامنیت غذایی با پیگیری شیلات وجهاد کشاورزی شهرستان سمیرم در ایام دهه فجر برگزار گردید.
11:29 --24/11/1402 --
برگزاری میز خدمت
حضور مهندس عباسی مدیر شیلات استان در میز خدمت سازمان جهادکشاورزی روز جمعه مورخ 13 بهمن ماه
11:25 --24/11/1402 --
بازدید کارشناس شیلات و دامپزشکی اصفهان از نمایشگاه تخصصی شیلات بوشهر
طی بازدید کارشناس شیلات و دامپزشکی از نمایشگاه تخصصی شیلات بوشهر در دی ماه شرکت ها و کارخانجات خوراک اصفهان نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...
ورود |عضويت
1402/02/10

توزیع بچه ماهیان کپور و ماهیدار کردن استخر های ذخیره آب کشاورزی استان اصفهان


طبق معمول سالهای قبل با هماهنگی ونظارت شیلات و دامپزشکی استان ، انواع بچه ماهی کپور بین استخر داران ذخیره آب کشاورزی توسط شرکت ها ومراکز تکثیر وتولید بچه ماهی توزیع می گردد . با وجود انواع استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهانو در جهت ارتقاء بهره وری از منابع آبی خرد با اندک تمهیداتی امکان پرورش وتولید آبزیان فراهم می گردد در طی چند دهه و سنوات اخیر اینگونه پررورش رونق داشته است توزیع بچه ماهیان ماهیان گرمابی دراستان از اواخر اسفند ماه آغاز شدهو تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد . مدیر شیلات استان در این خصوص گفت: این ماهی کپور و آمور و آزاد پرورشی ( کپور نقره ایی ) و ماهی سرگنده از خانواده کپور ماهیان می باشند و به جهت شرایط دمایی آب این استخرها که معمولا بین 20 تا 25 درجه باشد و نیاز به تعویض دائمی آب ندارند ، بیشتر از دو گونه کپور علفخوار( آمور )و کپور معمولی برای پرورش استفاده می کنند و در شرایط سنتی بدون هوادهی در هر مترمربع استخر تعداد 2 قطعه معرفی میگردد ودر استان متقاضیان بیشتری دارند.ودر صورت تامین برق ووهوادهی امکان تولید تا دو برایر نیز فراهم میگردد . ضمنا گونه فیتوفاک ( کپور نقره ای ) نیز در استخر هایی که ماندگاری بالای یکهفته آب دارند نیز با تراکم کمتر رها سازی می شود . مهندس عباسی مدیر شیلات سازمان افزود: با ماهیدار کردن این استخر های کشاورزی شاهد افزایش بهره وری آز آبها وامکانات موجود بوده و علاوه بر تولید ماهی خوراکی سالم وباکیفیت ، با غنی سازی آب کشاورزیافزایش کمی وکیفی محصولات زراعی و درآمد جانبی برای استخر داران را نیز بدنبال دارد . و در نهایت با دردسترس بودن ماهی سالم وافزایش سرانه مصرف ماهی در سلامت خانواده ها نیز تضمین میگردد . شایان ذکر است ؛ در استان اصفهان سالانه بین 700 تا 800 قطعه بچه ماهی توسط بخش خصوص بین استخرداران عرضه میشود و سالانه بالغ بر 700 تن ماهی گرمابی در اصفهان در این استخرها تولید می شود. و بیش از 3 هزار استخر ذخیره آب در استان جهت کشاورزی ساخته شده ایت که با اندک تمهیداتی هر استخر حدود 1000 متری منشاء تولید 2 الی 3 تن ماهی خانواده کپور ماهیان می باشد . وذکر این نکته نیز ضروری است که برای اولین بار در شهرستان مبارکه استان مرکز تکثیر ماهیان گرم آبی نیز اقدام به تولید وتوزیع بچه ماهی گردید . که امید واریم همانند بچه ماهیان سردابی نیز نسبت به تولید و توزیع بچه ماهیان گرم آبی ( کپور ماهیان ) در سال آینده به خودکفایی برسیم . ومعمولا بچه ماهیان سردآبی ویا قزل آلا در استخر هایی که دمای آب بین 15 تا 20 درجه می باشد رهاسازی میگردد و نیاز به آب داعم ومراقبت های بیشتری نسبت به کپور ماهیان دارند .
نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
  نظرسنجي
نظرشمادرموردسایت مديريت شیلات چيست؟

 

تعداد جوابها : 428

عالی : 46%
خوب : 22%
ضعیف : 30%
متوسط : 3%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 161
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 161

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 778248
Visitors بازديد هاي امروز: 257
Visitors بازديد هاي ديروز: 371

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/09 مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا